POLITIK

[POLITIK][bleft]

ANTARABANGSA

[YAHUDI][bsummary]

EBOOK PERCUMA

[EBOOK][twocolumns]

BILA SANG MUFTI BER'SUNNAH'KAN SYIAH BER'MAZHAB'KAN KHAWARIJ

Oleh : Abu Aqif

Soal beberapa kelemahan Perdana Menteri Dato Seri Najib yang dikasihi mungkin tidak betul dan mungkin juga ada kebenarannya. Manusia mana yang tiada kesilapan. Fitrah manusia memang lemah. Dan Najib sudah pun meminta maaf beberapa kali kepada seluruh rakyat Malaysia. Ini perkara biasa.

Perkara yang luar biasa adalah apabila agamawan yang mencemarkan institusi keagamaan seperti Dr Muzabzib yang suka memfitnah dan selektif dalam menegur dan memberi nasihat kepada pemimpin. Kadang-kadang dilihat seperti ada dendam kesumat terhadap pemerintahan Najib.

Di mana teguran Dr Muzabzib di zaman pemerintahan Pak Lah yg jauh lebih lemah sebelum ini. Minyak naik sehingga 70 sen pun tiada suara. Malah peratus undian paling teruk dalam sejarah juga dipelopori di zaman Pak Lah. Ironinya Dr Muzabzib berkerjaya sebagai mopti Perlis juga pada ketika itu.

Tidak ketinggalan juga di waktu tarian poco-poco menjadi kegilaan di negerinya bertugas juga mopti muzabzib menyepikan diri. Dan banyak lagi jika mahu disenaraikan.

Di mana suara Dr Muzabzib? Mengapa selektif?

Nasihat saya kepada mopti perlis, jika mahu menasihati perdana menteri, update resume anda dan mintalah kerja sebagai penasihat perdana menteri. Kan lebih molek begitu. Tak perlu mensyiarkan kaedah Khawarij sebegini kepada masyarakat.

* Kondem dan compare setiap pemerintahan ni dah macam kerja syiah. Abu Bakar tak bagus, Umar tak bagus, Uthman tak bagus. Last-last dia pi angkat Ali jadi tuhan. Dakwah sunnah menjadi lebih susah dengan karenah Dr Muzabzib.

Komen Dr. Abdul Rahman Abdul Kadir : 
Perbuatan melemahkan pemimpin adalah perbuatan khawarij. Hairan ada mufti bernada khawarij. 
Tun M kalau memerintah dengan majoriti sikit mcm sekarang, ingat dia boleh jadi hebat ke? 
Dan ingatlah, Tun M kuat pada zaman pemerintahan kerana ada rakyat yang setia macam Najib. Najib tak kuat, sebagai rakyat dia memiliki rakyat yang bongok macam Asri.

POST A COMMENT


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.