BILA TAK DILAYAN OLEH RAKAN HAJINYA DI BUKIT AMAN, MOPTEE PERLI MULA MEROYAN TAK KETAHUAN

Oleh : AJ

Bila Mantan Calon Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Pak Moptee Perli nampak kereta polis Uzur di satu lebuhraya, kita kena Tabbayun dulu... Sebab dah banyak kali si Pak Moptee ni buat dan kantoi fitnah....antaranya isu 15K (Rujuk Sini) dan Jet Rasmi Negara (Rujuk Sini)

Pertama. Tanya dia, kat area lebuhraya mana Pak Moptee nampak kereta polis yang uzur tu?

Kedua. Tanya dia, adakah dia dah tanya anggota polis berkenaan bahawa benarkah kereta berkenaan itu uzur.

Ketiga. Tanyakan pada dia, apakah buta matanya melihat Kuaters-Kuaters baru dibina disetiap IPD diseluruh Malaysia (Rujuk : http://www1.hmetro.com.my/node/136647)

Keempat. Apakah dia tak tahu bahawa sejak PM Pak Lah dan Najib memegang tampuk kuasa, tangga gaji anggota sudah dinaikkan lebih baik berbanding era pemerintah 22 Tahun Tun Mahathir (Rujuk : http://docs.jpa.gov.my/docs/pp/2012/pp022012.pdf )

Pengurusan PDRM taklah sebodoh Pak Moptee. Mereka tidak akan meletakkan kereta polis yang sudah 'tua' di lokasi-lokasi Hot Spot jenayah di seluruh Malaysia. Jika anda pergi ke kawasan-kawasan tumpuan manusia atau hot spot jenayah, korang boleh lihat bahawa PDRM mempersiapsiagakan anggotanya dengan keperluan lain seperti senjata submachine gun dan lain-lain selain kenderaan yang diatur gerak adalah yang telah melalui pemeriksaan berkala.

Kalau hang sekadar nampak sebuah kereta polis yang uzur, dan hang balun semacam, itu menunjukkan hang jenis buat persepsi jahat.

Aku taulah hang dah panaih sebab puisi hang tu dan "kawan" hang kat Bukit Aman tu malas layan perangai bodoh hang tu akibat dari Puisi hang tu...

Aku tau lah kawan Haji hang tu yang menyebabkan hang akhirnya terpaksa "Mintak Maaf" pada orang India sedangkan aku tau perangai hang ni jenis ego dan tak mau mintak maaf. Tengok la waktu isu Jet Kerajaan tu, hang punya admin pula mintak maaf kat hang, sedangkan orang yang hang dah difitnah tu, haram hang tak mintak maaf pun.

Tetapi, salah satu kenapa ada kereta polis yang nampak cam uzur, sebab ada peruntukkan tu terpaksa dibagikan kepada Pak Moptee dalam bentuk elaun, wang keraian, wang dobi, wang driver dan kereta rasmi...

Lagi satu aku pelik, hang ni kata kawan baik dengan Menteri di JPM. Tapi awat tak reti nak mintak kawan hang tu pi habaq kat PM atau mintak kawan hang arrange meeting hang ngan PM macam hang pernah katakan sewaktu nak dekat PRU13 yang lalu, kononnya PM nak jumpa hang... (walhal bila aku check kat PMO, hang rupanya sakan melobi nak jumpa PM).

Hang mintak macam-macam dari kerajaan. Tapi hang nak bayar GST 6% kat popcorn pun hang liat.

Apa-apapun aku tau hang sebenarnya dah panas hati bila kawan haji hang tak backup hang kan???

P/S : Tang ayaq naik sampai 100% kat negeri asal dia tu, dia buat buta plak. Kot ya pun nak secure seat....Wakakakakak

Post a Comment

0 Comments