HARI TU MOPTEE, KINI PRESIDEN ASWAJER HINA SULTAN JOHOR

Teman Tapi Mesra
Oleh : AJ

Presiden ASWAJER, Zamihunt nampaknya dah mengikut jejak langkah Moptee Perli. Walaupun diatas pentas dakwah, kedua-dua pihak ini seperti bermusuhan, namun dari segi prinsip menghina pemerintah, mereka berada di landasan yang sama.

Jika dahulu Moptee Perli membuat fitnah dan perlian kepada Sultan Johor atas dasar mahu menjatuhkan air muka pemerintah negeri Johor, Zamihan pula menggunakan isu titah perintah Sultan Johor dalam isu dobi muslim yang heboh baru-baru ini.



Sebagai seorang rakyat Johor, tindakan Zamihunt memperlecehkan titah perintah Sultan ini aku tak boleh terima. Kerana bagi aku, Sultan Johor bertitah atas kapasitinya sebagai pemerintah, yang mana baginda sendiri mengetahui keadaan negerinya.

Tindakan Zamihunt atau Moptee Perli mempertikai, memerli atau memerli pemerintah ISLAM di negeri Johor adalah satu tindakan yang tidak berlandaskan Al-Quran dan Sunnah terutama sekali dalam bab menasihati pemerintah.

Oleh kerana itu aku berharap pihak berkuasa mengambil tindakan yang tegas ke atas kedua-dua personaliti penghina pemerintah ini. 

Bacaan lanjut dibawah ini :

Post a comment

0 Comments