BILA ALLAH BUKA AIB KELOMPOK KHAWARIJ DI STADIUM MERDEKA


Oleh : Rizal Tahir

Telah berfirman Allah di dalam al-quran :-

“And We have put a bar infront of them and a bar behind them , and further We have covered them up, so that they cannot see”

Atau dalam bahasa melayu,

“Dan kami ada kan tutupan di hadapan mereka dan tutupan di belakang mereka dan kami tutup mata mereka sehinga mereka tidak dapat melihat”.
Surah Yaasin –ayat 9.

Bermakna walau mata terbuka pengelihatan tertutup.Bermakna juga walau perasan nampak tapi sebenar nya telah di lindungi. Kerana Allah maha berkuasa atas segala perkara.

Himpunan melawan uli amri telah tidak mendapat restu Allah. Walaupun mereka ramai pada perkiraan mereka sendiri iaitu sepertimana dakwaan mereka yang kononnya berjaya mengumpulkan 100 ribu sedangkan media antarabangsa seperti Channel News Asia dan Al-Jazeera hanya mengangarkan antara 45 ke 50 Ribu Sahaja. Sedangkan Negeri Selangor yang diperintah oleh mereka mempunyai 5.46 Juta penduduk.

Namun fokus artikel hari ini adalah melihat 'kepelikkan' solat 'berjamaah' ala PAS di Stadium Merdeka. Kenapa kami katakan pelik??? Di antara yang ramai itu takkanlah tak ada sorang pun yang ada peralatan canggih dan moden, smartphone dan tablet atau pun paling cekai kompas murah untuk menentukan arah kiblat. Toksah katakan kiblatlah, kita tengok pada komposisi Jama'ah sudah....Satu puak disana, satu puak disini...BERPECAH BELAH!!! Mana pergi KESATUAN mereka???.

Dan paling pelik , antara mereka tidak ada yang dapat menegur pihak yang berlainan kiblat nya. Sedang kita jika  nampak orang tersalah kiblat pun kita akan menegur, namun ia tidak terjadi di Stadium Merdeka pada hari berlansungnya Himpunan Khawarij Rosak #HKR112. Walau berpuluh ribu ramainya, tidak seorang dapat melihat kesilapan kumpulan yang mengadap ke arah lain. Inilah dikatakan ALLAH sedang membuka keaiban mereka.

Post a Comment

0 Comments