ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Friday, 23 August 2013

DR. USTAZ FATHUL BARI 'SEKOLAH'KAN TIMBALAN KETUA PENERANGAN DEWAN PEMUDA PAS PUSAT

Oleh : AJ

Perbincangan yang ada pada hari ini seharusnya menjurus kepada isu di Mesir. Namun tah apa yang terjadi, nampaknya saudara Kamaruzaman Mohamad, Timbalan Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Pusat asyik terkeluar tajuk sehingga seorang pemanggil dari Kedah menegur Kamaruzzaman agar fokus kepada tajuk yang dibincangkan dan tidak melalut. Cuma penulis sedikit terkejut bilamana seorang wakil dari PARTI YANG MENGAKUI MEMPERJUANGKAN ISLAM, TIDAK SEKELUMIT PUN MELONTARKAN AYAT-AYAT AL-QURAN MAHUPUN HADIS dalam menguatkan hujjah. Sebaliknya asyik berpusing-pusing mengenai DEMOKRASI TULEN... Sedangkan perkara yang berlainan pula terjadi pada wakil iLMU, Dr. Ustaz Fathul Bari yang tidak lekang membawakan dalil dari Al-Quran dan Hadis bagi menguatkan hujjahnya.



Namun pujian juga seharusnya diberikan kepada beliau kerana menjadi satu-satunya wakil PAS yang mengakui bahawa Kerajaan yang ada pada hari ini adalah sebuah kerajaan yang SAH, walaupun beliau cuba melontarkan persepsi negatif bahawa terdapat kepincangan dalam sistem demokrasi di Malaysia.

PROGRAM 'LANSKAP @ TV1' PADA 23 OGOS 2013, JUMAAT.

12 comments:

  1. menonton sejenak...ada benarnya

    ReplyDelete
  2. fathul bari menggunakan dalil2 bukan pada tempatnya.. bahaya dia ni. merosakkan masyarakat. ada ke suruh rakyat Mesir duduk diam2 di rumah.. mana maruah Islam dan kebenaran? ini sifat orang takde maruah dan penakut

    ReplyDelete
  3. Syeikhuna Al-’Allaamah Dr. Salih bin Sa’ad As-Suhaimi hafizhahullah berkata dalam majlis beliau di Masjid Nabawi, Madinah, kota Nabi Sallallahu’alaihi wa sallam,

    “Terjadinya banyaknya pembunuhan itu adalah termasuk dari tanda-tanda hari kiamat. Apa yang terjadi pada saat ini secara khususnya di negeri-negeri muslim dan di dunia antarabangsa ini termasuk dari tanda-tanda hari kiamat, iaitu banyaknya pembunuhan yang telah dikhabarkan oleh Rasulullah ﷺ .

    Kadangkala pembunuh itu tidak mengetahui kenapa dia harus membunuh. Dia melihat manusia melakukan sesuatu, maka dia sendiri pun ikut membidikkan senjatanya sebagaimana keadaan orang-orang dari suku terasing Arab yang selalu berteriak bagaikan binatang dan saling berbunuhan antara satu sama lain. Yang sanggup bertindak melakukan revolusi dengan pemberontakan kerana mahu membela seorang tokoh, padahal boleh jadi tokoh tersebut adalah seorang taghut.

    Dan semua yang mati dianggap syahid meskipun seorang itu adalah Yahudi, Nasrani atau musyrik malahan si penyembah kubur. Semua menjadi syahid menurutnya, yang sayang sekali dia dianggap ulama oleh media massa. Si dia yang umurnya sudah sangat tua. Dia selalu berbicara ngawur bahawa (orang-orang yang terbunuh kerana revolusi pemberontakan, sepotong roti, rasa lapar atau kerana membela seorang tokoh) adalah syuhada, bahkan dia meminta untuk mendapatkan kesyahidan seperti mereka, dan dia ini (kita berlindung kepada Allah) adalah pencetus kepada penyimpangan dan kesesatan.

    Read more: http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/08/seruan-dari-masjid-nabi-buat-warga.html#ixzz2coZzD6rs
    Follow us: @penaminang on Twitter | penaminangfanpage on Facebook

    ReplyDelete
  4. lawak betul...fathul bari adalah ulamak su'... dh terang lagi bersuluh ..

    "Dr. Ustaz Fathul Bari yang tidak lekang membawakan dalil dari Al-Quran dan Hadis bagi menguatkan hujjahnya."
    1) dia nbukan 'Dr"
    2) Dalil yg dia bk tu xkne pd tempatnya... setiap dalil yg al-quran dan hadis ada sebabnya...tp si ULARMAK muda ameno nie pusing kot lain.... same mcm debat atau forum sebelum2 nie... gunan dalil separuh2,..knape x guna dalil tersebut dlm full contact..puii..kalo die depan aku, mmg kne ludah dah...
    tgk tweet Dr Asri nie..
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=633668066666471&set=a.147653551934594.24500.146443882055561&type=1&theater

    ReplyDelete
  5. nampaknya saudara anonymous ni tak puas hati dengan dalil2 Al-Quran dan Hadis yg digunakana oleh Dr. Fathul Bari, jadi tolong lengkapkan dalil2 Dr. Fathul Bari yg separuh2 tu kalau saudara betul2 ikhlas dan sila nyatakan apakah sebab2nya hadis2 itu dikeluarkan, tolong berikan penjelasan lanjut.

    p.s akal fikiran logik dan hawa nafsu bukan hujjah, perkataan2 imam syiah dan ahlul bidaah(murjiah, khawarij, jahmiah dsb)harus diperiksa dan diukur dengan perkataan2 imam2 ahli sunnah yg muktabar, yg dikenal.

    ReplyDelete
  6. ade gak yg bangang,mne de die sruh dok rumah diam2,balik rumah fikir la nk selesaikn camne bangang,yg org pas ni pn baral,bincang isu mesir tp ckp bgun pg2 ade je kes tembak kikikikikikiki.........

    ReplyDelete
  7. Demokrasi bkn dr islam..tp ko bertanding pru13 plak..bengong ostat ni

    ReplyDelete
  8. lidah mmpu mnipu org len tp tdak hati... yg ada monolog, Allah jua yg mngetahui zahir n batin...
    mulakanlah syariat bermula drimu n berdakwahlah sbg tggjwab... bkn hny dirimu semata tnpa pedulikan sekeliling...
    moga2 kta bersma d jalan yg lurus.ameen....

    ReplyDelete
  9. kalau ada penjenayah yg duk menganas sebelah rumah kita, kebetulan pulak mak saudara kita.. kita duk diam ajer yer

    ReplyDelete
  10. telepon lah bomba..

    ReplyDelete
  11. aq tak sempat tengok. ada link video tak..?

    ReplyDelete
  12. http://www.youtube.com/watch?v=Np_qTiV2Woo

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute