ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 26 November 2013

GELAGAT 'ABANG-ABANG' SENIOR PRO-M YANG PATUT ADIK-ADIK JUNIOR AMBIL TAHU

Oleh : RPM

Gendang sudah dipalu. Kempen pilihanraya kampus Universiti Malaya sudah bermula. Baik dari pihak Penggerak Mahasiswa ataupun Pro-Mahasiswa, masing-masing cuba mencari pengaruh dan populariti. Apa pun yang pasti, UM sekali lagi menjadi tumpuan lensa media di luar sana. Status Universiti tertua di Malaysia selain suasana berpolitik luar biasa di UM menjadikan lagi UM sebagai sebuah universiti 'paling hangat' setiap kali pilihanraya kampus bermula. Pelbagai insiden berlaku sepanjang tempoh berkempen. Dari balingan cat sehingga 'calon diculik' mewarnai suasana perjalanan pilihanraya.

Apa-apa pun, kita tinggalkan sebentar drama sebabak yang sedang berjalan di UM. Mari kita lihat gelagat 'Abang-Abang Senior' Pro-M sepanjang mereka 'berdrama' di pentas politik.

1. Buat kacau kat Kampus UiTM


2. Road Tour kengkonon atas nama Gerakan Mahasiswa 13



3. Buat kecoh kat kampus UPSI


4. Buat kecoh depan RTM.


Kepada mahasiswa Universiti Malaya, kami ingin berpesan dan menyeru agar pilihlah wakil anda dari kelompok mahasiswa yang Mewakili anda dan bukannya mewakili pihak lain. Pastikanlah wakil yang anda pilih itu wakil yang menjaga kebajikan anda dan bukannya menjadi 'wakil' pihak luar yang menjalankan tugas di dalam kampus.


No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute