ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 31 December 2013

ANTARA 'HAK RAKYAT' DAN 'HAPRAKKAN RAKYAT'


Oleh : AJ

Mentadbir sebuah negeri seperti Selangor lebih kompleks dari mentadbir sebuah negara seperti Malaysia. Oleh kerana itu adalah wajar Kerajaan Pakatan Haprakkan Rakyat menaikkan gaji MB, SPEAKER, TIMBALAN SPEAKER dan EXCO-EXCOnya.

Tidak seperti bebanan menjadi Perdana Menteri adalah jauh 'lebih ringan' dari Menteri Besar, maka kami bersetuju dengan kenaikkan tersebut. Sememangnya inilah yang dimahukan oleh Barua-Barua DAP merangkap penyokong Pakatan Haprakkan Rakyat.

Ternyata Penasihat Ekonomi Selangor merupakan seorang penasihat yang amat menjiwai naluri rakyat Marhaen. Apa pun... pemimpin pun still 'rakyat' jugak kan???

Baca lagi :

http://www.bernama.com/bernama/v7/bm/newsindex.php?id=1004264

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/menteri-besar-adun-selangor-dapat-kenaikan-gaji-mulai-januari-1


No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute