ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Thursday, 16 January 2014

ABANG ANWAR 'BACKUP' 'ADIK-ADIK'

Oleh : AJ

Ayo..
Tak tahu...
Sapa buat...
(Ulang corus 13 kali)

Nampaknya 'Abang' kepada Azmin Ali dah bersuara. Dia mahukan Ahli Parlimen Gombak merangkap Adun Bukit Antarabangsa itu untuk tetap terus diberikan tempat di PKNS. Malah dalam laporan media, Anwar turut menyelar Khalid kerana melucutkan jawatan Azmin tanpa mengikut prosedur yang betul.

Komen Pena Minang : KRONI pecat KRONI... Kah3... bila 'adik' jambu bergaduh dengan 'Giant' gomok.... mestilah 'abang-abang' backup 'adik-adik' jambunya kan?

Sumber : http://www.astroawani.com/news/show/azmin-perlu-kekal-di-pkns-penyingkiran-tidak-sah-anwar-28382

2 comments:

  1. Mcm haremmmm jer wayang panglipur lara juak2 PKR ni...gaduh khalid, gaduh sama penjaga stor kunyit tu...masing2 duk tutoh buntut lawan masing2...eayyaaahhhhh

    ReplyDelete
  2. Anwar tak seharusnya ikut campur urusan pentadbiran Selangor kerana Anwar mewakili Pulau Pinang. Lagi pun jawatan Ketua Umum itu adalah jawatan yang tidak mempunyai kuasa kerana tidak terlibat dalam kuasa pemilihan. Yang ada kuasa adalah Presiden dan lain-lain jawatan yang terpilih dengan kuasa oleh para perwakilan. Sementara itu, Azmin selaku Timbalan Presiden dan Pengerusi PKR Selangor berada dalam keaadaan keliru kerana di Parlimen, dia tidak berjaya untuk bangun sebagai anggota pemangkan kerana dibayangi Anwar selaku Ketua Pembangkang, manakala dalam Dun Selangor pula, Azmin tidak diberikan sebarang tugas exco. Perjalanan Azmin dalam politik PKR adalah hampir sama seperti perjalanan Anwar dalam politik Umno. Perjalanannya dibayangi dibelakang pemimpin utama tetapi ada usaha lain yang cuba menggulingkan dia, semantara Azmin sedang membuat langkah bendul yang bakal melonjakkan diri ke tangga jawatan Presiden atau dia sendiri yang akan tenggelam dihimpit Khalid dan Nurul Izzah.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute