DAKWAAN NILE BOWIE [KOLUMNIS RUSSIA TODAY] BAHAWA PEMBANGKANG & BERSIH AGEN AMERIKA TERBUKTI BENAR AKHIRNYA.

Nile Bowie
Oleh : Jebat

Dakwaan Nile Bowie pada tahun 2013, dalam artikelnya yang bertajuk 'US seeks allied regime in Malaysia as millions funnelled to opposition' bahawa pembangkang di Malaysia dan beberapa NGO seperti Bersih merupakan 'anjing-anjing' tajaan Amerika di Malaysia semakin terbukti benar.

Ini dapat dibuktikan dengan kehadiran kali kedua Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia, dan kali kedua pertemuan yang sama berlaku diantara Presiden dari negara Uncle Sam itu dengan NGO-NGO tajaan mereka disamping pertemuan dengan pemimpin pembangkang.


[Gambar Perjumpaan kali pertama pada tahun 2014 di Kuala Lumpur]
Sumber : Kedutaan U.S Kuala Lumpur

Jika pada tahun sebelumnya, 2014, Dr Ahmad Farouk Musa [Vice Chairman of BERSIH 2.0], Zuraida Kamaruddin [PKR], Kamaruddin Jaafar [IKD] kelihatan bersama dalam perbincangan dengan presiden tersebut. Tahun ini kita nampak muka-muka lain seperti Ambiga [Ex-Bar Council President, Bersih De Facto Leader], Cynthia Gabriel [Suaram], Maria Chin Abdullah [Bersih Chairman] dan lain-lain yang tak dapat dikenal pasti.



Kalau Najib jumpa Obama, ok lah, kita boleh accept sebab antara G to G (Goverment to Goverment]. Tapi yang Obama jumpa NGO ni, apa kepentingan NGO dan pembangkang ni kepada Obama sampai perjumpaan ini dijadualkan dalam list mesyuaratnya semasa sidang kemuncak Asean di Kuala Lumpur.

Kalau korang masih buta hati, tak tau la. Apa yang penting, kami yakin dan percaya... Duit dah nak pam masuk untuk PRU akan datang.

Edisi terjemahan tulisan Nile Bowie boleh dilayari disini.

Post a Comment

0 Comments