Terkini

ORANG YANG LAHIR DALAM KEADAAN ISLAM & ORANG YANG MASUK ISLAM

Ibnu Taimiyyah berkata,

Prasangka sebahagian orang bahawa orang yang lahir dalam ISLAM, lalu sekadar tidak kafir adalah lebih baik daripada orang kafir yang masuk ISLAM, adalah prasangka yang tidak benar.

Yang dilihat adalah pada akhirnya. Sesiapa sahaja diantara keduanya yang lebih bertaqwa kepada ALLAH pada akhir hidupnya, maka ia lebih utama. Kerana sebagaimana yang diketahui, orang-orang terdahulu dari kaum Muhajirin dan Ansar yang beriman kepada ALLAH dan Rasul-NYA sesudah kafir, mereka lebih utama dibandingkan orang yang lahir dalam ISLAM, baik anak mereka mahupun bukan anak mereka.

#PenaUlama
#Tazkirah

No comments

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.