POLITIK

[POLITIK][bleft]

ANTARABANGSA

[YAHUDI][bsummary]

EBOOK PERCUMA

[EBOOK][twocolumns]

ANWAR KANTOI LAGI DI PARLIMEN!!! KALI NI DENGAN NOOR EHSANUDDIN - MP KOTA TINGGI


Oleh : AJ

Adoi... Kantoi lagi Anwar!!!

Inilah nasib Ketua Pembangkang yang gagal dalam proses menjadi MB Selangor dalam program Kajang Move. Asyik kantoi memanjang.

Jika dahulu dia kantoi dengan KJ dalam isu bajet negara, kini dia kantoi pula dengan ahli parlimen BN dari Kota Tinggi. Dan ternyata, yang mengantoikan Anwar Ibrahim adalah MP-MP BN yang muda-muda. Yang barangkali mungkin baru dalam mendengar 'syarahan' Anwar Ibrahim. Maka pastinya mereka mengambil perhatian yang lebih kepada seorang pemidato a.k.a pentemberang terbaik negara ini.

Ternyata temberang Anwar dengan memaparkan rekayasa angka-angka yang besar itu mudah sahaja dipersoalkan oleh MP BN dari Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin. Antara dalam soal balasnya, Datuk Noor Ehsanuddin dari Kota Tinggi membangkitkan mengenai;

“Tadi Permatang Pauh cakap dua perkara, satu berkenaan Bernas untung RM2 billion, semalam Alor Setar kata cukainya yang dikurangkan RM400 juta dan di kali dengan empat tahun dapat RM2 billion.

“Keduanya pasal gula ini, orang yang memainkan peranan menentukan harga gula ini bukan Tan Sr Syed Mokhtar, ialah Malaysia Sugar Manufacturing Bhd, jadi dekat mana yang kita kata Syed Mokhtar."

Malah tinjauan kami di dalam fb yang membicarakan mengenai hal ini menyaksikan seorang dari pengomentar menyatakan apa yang diperkatakan oleh Anwar adalah satu penipuan semata-mata.

Ternyata apabila kantoi, Anwar menggunakan taktik lapoknya iaitu mengatakan bahawa sekarang adalah masanya berhujjah dan beliau tidak mahu memberikan laluan. Inilah kualiti Ketua Pembangkang yang dibangga-banggakan oleh pencium juburnya.

Video dibawah ini adalah sebahagian kecil dari siri kekantoian Anwar di Parlimen.




Rujuk : http://www.bnbbc.my/?p=16089

Layari Laman Web Rasmi MP Kota Tinggi di : http://www.mykotatinggi.com

POST A COMMENT


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.