IRAN TAK TERLIBAT DENGAN KUMPULAN PENGGANAS SYIAH HOUTHI DI YAMAN?

Oleh : Anasz*

1. Jika Syiah Iran (Iranian Revolutions Guard Corps) kata tak terlibat memberikan dana kepada kumpulan pengganas Syiah Houthi di Yaman, kenapa pula bendera Houthi menjadi latar kepada sidang media mereka tatkala mengumumkan kematian Qaseem Suleimani yang mati di Iraq.

2. Timbul persoalan, apa jadahnya pemimpin IRGC ada di Iraq 🇮🇶 sedangkan dia komander tentera revolusi di Iran 🇮🇷?

3. Nak nafikan lagi keterlibatan Syiah Iran dalam konflik di Yaman?

4. Bukalah mata wahai umat ISLAM di Malaysia!!! Cerita mengenai Arab Saudi dan pakatan negara Arab Sunnah yang kononnya yang menyeksa rakyat Yaman ni semua berita palsu yang direka oleh pembenci negara tauhid itu.

5. Ketahuilah, Syiah Houthi inilah yang membunuh kaum Sunni di Yaman. Lihatlah apa yang mereka lakukan kepada penuntut ilmu di Darul Hadits di Dammaj? Mereka membunuh penuntut ilmu termasuklah pelajar Malaysia yang menuntut di sana, Allahyarham Muhammad Hafifuddin Yusuf!

6. Ketahuilah, media antarabangsa sedaya upaya cuba mempotretkan bahawa Arab Saudi dan pakatan negara sunni adalah kumpulan jahat namun dalam masa yang sama menyembunyikan kejahatan sebenar Syiah Houthi yang disokong oleh Iran!

7. Tak ada kerja Arab Saudi dan negara Arab lain yang dah super kaya buat kerja bodoh pi bom negara jirannya yang miskin tu, melainkan ianya adalah atas permintaan kerajaan SAH YAMAN yang dirampas oleh Syiah Houthi yang mendapat dana dari Iran Syiah! Tindakan Arab Saudi dan pakatannya tidak lain dan tidak bukan hanya mahu menyelamatkan kaum Sunni dari menjadi mangsa penyembelihan Syiah Houthi.

8. Tak cukupkah lagi kita sudah termakan dengan fitnah media mereka berkenaan isu-isu dalam negara kita ini? Bagaimana mereka mempotretkan negara kita sebagai sebuah negara kleptokrasi dan segala bagai. Bagaimana mereka mengangkat dan menjulang tinggi kerajaan PH yang dikuasai majoriti Kafir dalam DAP yang akhirnya sedikit sebanyak telah menghancurkan ekonomi negara kita, kesatuan umat Islam kita dan masa depan negara kita yang selama ini stabil dan bervisi.

9. Jadi wahai kaum muslimin sunnah! Bukalah mata. Jangan jadi bodoh! Cukuplah Mat Sabu Syiah bodoh sorang-sorang!

*Penulis merupakan graduan sarjana dalam bidang Analisis Strategi dan Keselamatan dari UKM.