BILA DAP CUBA MENJADI UMNO

Oleh : Beruang Biru

Demi 'survival' politik, Dap kini cuba menukar imej daripada sebuah parti rasis Cina yang anti-Melayu kepada wajah yang kononnya prihatin kepada isu-isu bersangkutan orang Melayu.

Dalam soalan bertulis yang diajukan kepada Menteri Kesihatan di Dewan Rakyat pada 15 Julai lalu, Ahli Parlimen Bagan yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mahu siasatan  dilakukan serta diambil tindakan terhadap tiga doktor berbangsa Cina di dua hospital Kerajaan di Pulau Pinang kerana enggan memberikan rawatan perubatan kepada pesakit Melayu.

Menurut Guan Eng sikap rasis yang ditunjukkan oleh Dap itu adalah ekoran “tsunami Cina“ yang mengakibatkan pengundi Cina tidak memihak kepada Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu.

Sikap pengundi Cina yang membenci Barisan Nasional terbawa-bawa kepada perbuatan memboikot serta menghina orang Melayu pula.

Realitinya fenomena ini bukanlah sesuatu yang baru tetapi menjadi satu realiti yang berakar di dalam masyarakat sejak sekian baru.

Lakonan Dap untuk tiba-tiba menjadi juara anti-rasisme bukanlah baru.

Ini kerana Dap berpura-pura menuding jari telunjuk yang lurus tetapi hakikatnya jari kelingking adalah berkait.

Dap cuba menunjukkan kepada orang Melayu bahawa parti itu sensitif serta peka kepada amalan rasisme yang dilakukan oleh kaum Cina terhadap bangsa Melayu tetapi secara senyap dan untuk sekian lama parti itu menggalakkan orang Cina supaya membenci orang Melayu.

Seperti yang dinyatakan oleh Al-Quran bahawa orang Nasrani dan Yahudi tidak akan sesekali redha kepada umat Islam, begitu juga kaum Cina tidak akan redha dan terima kepimpinan bangsa Melayu di Tanah Melayu ini.

Walaupun telah diberikan segala macam peluang dan kemudahan oleh Kerajaan sehingga kaum ini menguasai bidang ekonomi serta diberi perkongsian kuasa dalam pentadbiran negara, mereka kini tamak dan rakus pula untuk menguasai Kerajaan sepenuhnya.

Berlakunya Tsunami Cina adalah satu realiti politik dalam PRU13 yang tidak boleh dinafikan tetapi Dap seboleh-bolehnya mahu menyanggahnya dengan mengatakan ia adalah Tsunami Malaysia.

Parti itu amat takut jika tembelang dan agenda liciknya menipu orang Melayu terbongkar.

Sememangnya penyokong-penyokong daripada kalangan orang Melayu di dalam Pas dan PKR membuta tuli menyokong Dap tanpa memperdulikan samada parti itu menindas orang Melayu.

Malah Dap setiap hari menyerang pemimpin-pemimpin serta institusi berkaitan Melayu tanpa dibangkang oleh pemimpin Pas atau PKR.

Umpamanya ketika ditanya berkenaan siasatan terhadap dua blogger seks, Alvin Tan dan Vivian Lee, dua ahli parlimen Pas, Mahfuz Omar dan Dr Mariah Mahmud secara jelas mahu tindakan juga diambil terhadap pemimpin Melayu yang membuat kenyataan yang didakwa berbaur rasis.

Di mana letaknya sifat sayang serta mempertahankan bangsa sendiri yang gagal dizahirkan oleh pemimpin Pas yang rela menjunjung sikap rasis dua individu Cina ini?

Pas sudah menjadi barua Dap dengan menyokong tindak tanduk Dap dan penyokong-penyokongnya.

Kedua-dua individu Cina yang menghiris hati umat Islam dan menimbulkan kemarahan dalam bulan Ramadhan yang mulia dengan 'iklan' Bak Kut Teh mereka yang amat tidak sensitif telah disokong sepenuhnya oleh pemimpin Pas.

Pada masa yang sama Pas cuba menonjolkan imej Islamik dengan slogan Islamnya tetapi realitinya ia telah menjadi keldai tunggangan Dap yang mengiyakan segala tindakan parti rasis itu.

Pas serta PKR mungkin tidak sedar mereka telah dipergunakan oleh Dap selama ini sehingga berjaya merangkul 38 kerusi parlimen di atas sokongan penuh pengundi Cina dan juga Melayu yang terpengaruh dengan dakyah parti itu.

Kepuraan-puraan yang ditunjukkan oleh Dap hanya sandiwara yang terus dimainkan untuk mengaburi mata orang Melayu.

Sekiranya dap mendapat kuasa politik, barulah orang Melayu akan sedar apa yang dipamerkan oleh Dap hanya wayang semata-mata.

Ketika iu nasi sudah menjadi bubur, kaum Cina akan menguasai segala apa yang pernah dimiliki oleh orang Melayu.

Orang Melayu akan menjadi pengemis yang mengharapkan ehsan dan belas kasihan penguasa berbangsa Cina yang akan menindas orang Melayu dengan sehina-hinanya.

Ketika itu baru orang Melayu akan hanya bernostalgia betapa untungnya nasib mereka ketika negara berada di bawah kepimpinan serta kuasa politik orang Melayu.

Sebelum ini berlaku, sedarlah kaum Melayu bahawa Allah tidak akan menukar nasib sesuautu bangsa jika bangsa itu sendiri tidak berusaha memperbaiki nasibnya sendiri.

Post a Comment

0 Comments