ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Thursday, 11 September 2014

SISTEM BERAJA ADALAH SISTEM ISLAM - PENSYARAH KANAN UKM

Oleh : AJ

Video diatas adalah bantahan kepada pendapat yang menyatakan bahawa sistem beraja / kesultanan ini tidak diiktiraf oleh Islam. Disampaikan oleh Dr. Azwira Abdul Aziz, Pensyarah Kanan, Jabatan Al-Quran dan Sunnah, Universiti Kebangsaan Malaysia.

Berikut merupakan Transkripsi penuh kenyataan Wan Ji mengenai 'rancangan' beliau menghapuskan sistem Kesultanan selain pendapatnya mengenai Sistem Kesultanan di Malaysia ;

"Ana punya cita-cita. Sekarang ni 2013kan? 2030, 'MAP' ana, Sultan tak ada. Sultan dah habis. Malaysia ni dah jadi negara Republik. Sistem berpresiden dah. Bila? 2030.. Jadi map..aaa...map. Jadi...aaa...2013, sini ada 2014...betul dak.. 2014, 2015,
dua ribu...bla..bla..bla. Kita dah buat map, kita dah buat perancangan tau, sebenarnya 'game' ana ni awal lagi, 2011...'game' ana. Dah ada 2012 dan 2013. Apa ana punya 'game', 'game' ana, tahun yang pertama, ana buat 'game', orang kate Sultan Syaitan. 

Mulut orang...Setan...setan...setan...setan...bile??...Tahun ke... Dan terbukti berjaya....ok...ok? Berjayakan??? Orang sekarang tak panggil Sultan....

Kalau Sultan pun...Setan...dalam kepala otak diakan???...Setan...Setan...Setan...Setan...Setan...Setan...

'Game' yang kedua, 2012-2013, macam mana nak letup?? Bagi gegar sikit.... Mesti ada orang kena tangkap kerana....[ayat tak dapat didengari]....Sultan. Maka lahirlah orang yang bernama Aduka Teruna. Ada orang namanya Ahmad..Abdul Jalil. Dan ada orang namanya Wan Ji...Ok..Betul dak? 'Game' dah berjaya... 'Game' 2013 ke 2014... Apa nak buat??? Yang itu aku tak boleh ceritalah...

Maknanya, dia ada 'game' tau...Step by step...Untuk mencapai kejayaan Sultan Zero. Faham??? Impulsi Sultan....Ok boleh?? Insyallah....Boleh eh?? Jadi dia ada 'game'.... Seorang pemimpin dia ada 'game', ada map, untuk nak capai destinasi. Dan dia ada 'game' bertahap-tahap. Serupa juga dengan pemimpin yang bijak itu seperti Nabi Yusuf Alaihissalam....Faham??...

Eh yang dirakam ni, yang ni padam eh..."

Pendapat Wan Ji Si Khawarij mengenai Sultan.

"Sultan ni...Monarki ni...dia ada baik sikit jer... Tapi mudharat dia banyak eh... Hukum dia macam babi jugak. Mudharatnya banyak...Menghabiskan duit rakyat, mengarahkan sesuka hati, dasar yang agak terbantut kerana faktor-faktor Sultan, tak lantik exco, menyusahkan orang, lepas tu goyang kaki, pembaziran, dia banyak eh...

Baik dia sikit eh...Baik pun rasa tak berapa nak baik pun...nak jaga Melayu..eleh.."

4 comments:

  1. Raja ade peranan. Klu ade 10 orang politik yg gila kuasa mcm Anwar... masalah le jadinya. Raja tak perlu melobi penyokong. Raja tentunya akan menjaga kepentingan rakyat kerana tak de kepentingan politik. Jika ade kelemahan elok di tegur bukan dihapuskan. Yg nak menghapuskan tu yg kslau dspat kuasa akan gila kuasa.

    ReplyDelete
  2. Bongok Wan Ji ni perasan lebih. Cakap macam strategi dia tu hebat sangat. Orang dah start Sultan sebagai syaitan? Mana de. Kalau tak RBA dah berlambak dok ulang benda tu. Tapi tak de pun. Bakat kecik nak perasan lebih. Tak malu ke.

    ReplyDelete
  3. Babi punya bdak ni.....

    Aku doakan umo ko panjang supaya satu hari nnt ko dpt bertemu dgn aku one by one....

    Aku akan lunyaikan pala ko...sbb ko ni kompom khawarij....halal dilunyaikan....

    Puihh....

    ReplyDelete
  4. APA KATA SIMPAN JER BUDAK NI.....
    LETAK DALAM MANA2 HOSPITAL

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute