ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Monday, 17 November 2014

'SUARA RAKYAT' KANTOI FITNAH : WARGA SINGAPURA BERPUSU-PUSU BELI RUMAH DI JOHOR

Oleh : Putra

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.
AL-HUJURAAT : 6

Rasa ayat diatas ni dah jelas untuk menerangkan segala-galanya.

Semoga kita banyakkan berdoa kepada ALLAH agar tak termakan dengan fitnah yang dimainkan oleh mereka. Akhir zaman. Memang banyak dajjal. Sumber berita tersebut dipetik dari Berita Harian Singapura. Rujuk disini 

----------------------

Rizab Melayu Di Johor Akan Ditambah Bagi Imbangi Populasi Kaum

JOHOR BAHARU, 17 Mac 2014 - Kerajaan Johor akan menambah bilangan tanah rizab Melayu terutamanya di kawasan bandar untuk mengimbangi populasi kaum dan mengelakkan orang Melayu terus tercicir.

Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohd Khaled Nordin berkata pihaknya sedang mengenal pasti tanah-tanah untuk dijadikan rizab itu termasuk tanah sedia ada milik kerajaan dan tanah hampir tamat tempoh pajakan.

"Kita akan umumkan bila tiba masanya termasuk keluasan-keluasan tanah itu. Apabila ada rizab Melayu, maka, kehidupan orang Melayu akan terjamin kerana Melayu juga perlu tinggal di bandar," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas majlis penyerahan Notis 5A kepada 261 penduduk Kampung Baru Wawasan, Gelang Patah, dekat sini, Isnin.

Mohd Khaled berkata penambahan rizab berkenaan perlu dilakukan demi menjamin kelangsungan masyarakat majmuk di negeri ini sekaligus mengeratkan perpaduan.

Beliau berkata dalam konteks pembangunan, adalah penting setiap bandar diwakili setiap kaum supaya sesetengah kaum tidak tercicir dan tidak menerima kesan buruk untuk jangka masa panjang.

Mengenai pemberian Notis 5A yang memberi hak milik kepada setinggan ke atas tanah yang mereka duduki, beliau berkata ia sejajar dengan hasrat kerajaan negeri dalam mencapai setinggan sifar dalam tempoh lima tahun ini.

Beliau berkata dianggarkan terdapat kira-kira 5,000 keluarga terutama di bandar raya Johor Baharu yang masih dikategorikan sebagai setinggan.

"Setinggan sifar di negeri ini memerlukan pendekatan berbeza-beza dalam penyelesaiannya.

"Ia bukan hanya soal pemberian tanah dan perpindahan penduduk tetapi lebih kepada usaha untuk memastikan keseimbangan pembangunan," katanya.

Sumber : Bernama

1 comment:

  1. HAPUSkan terus pemilikan WARGA ASING kaya bawah program "Rumah Keduaku" - sebab itu harga rumah pun naik dan BUMIPUTERA makin tak mampu beli rumah sendiri - bayangkan lah cucu-cicit kita di masa hadapan. Dan mana-mana kwsn.perumahan kos rendah/mampu milik TIDAK boleh disewa atau dijual kpd. warga asing kerana ini diSUBSIDI K'jaan pd. kaum Bumiputera/rakyat Malaysia (boleh dianggap jeanyah PENIPUAN) - kalau tidak habis kwsn perumahan tersebut didominasi pekerja asing termasuk yg. BIADAP pd. budaya ISLAM/Melayu, termasuk yg. asyik pengotor, suka melepak kat luar, atau mabuk, lepas tu, berberbunuhan sesama sendiri! Ini juga MO licik si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM utk. MENGHALAU Bumiputera Islam/Melayu dari kwsn, perumahan tersebut!

    Yg. aku heran tu juga, mana pi PEGUAM-PEGUAM Islam/Melayu-HEBAT utk. LAWAN habis-habisan dptkan balik setiap inci Tanah Rizab Melayu yg. diROMPAK, di seluruh Tanah Melayu. PUSAKA nenek moyang berzaman kita ini, terutamanya di P. Pinang dan Selangor?!

    BUMIPUTERA Islam/Melayu serta Bumiputera Org. Asli, harus miliki paling MINIMA (bukan maksima) 50% dari Tanah Negeri kat seluruh Tanah Melayu ni! Kita ada HAK kerana kita adalah penduduk ASAL Tanah Melayu ini, yg. telah DITIPU dan DIPAKSA oleh PENJAJAH si KAPIRDAJAL British-Zionis, utk. memberikan KERAKYATAN dan HAK MILIK TANAH dgn. sewenangnya kpd. BERJUTA kaum PENDATANG!

    Maka, kita tak boleh lagi KOMPROMI - kerana cucu-cicit kita bakal jadi PENGEMIS kat bumi sendiri!

    Aku masih ingat lagi bagaimana kpg. halaman nenek moyang aku yg. begitu indah dgn. sawah padi di P. Pinang, diJAHANAMKan si PENDATANG KAPIRDAJAL, dgn. MO membeli tanah sawah seorg. penduduk kpg. miskin; lepas tu bina kilang yg. keluaqkan sisa kimia yg. turut hancoqkan akhirnya, seluruh tanah sawah kat kpg. tu. Maka, jenerasi muda pun terus BERHIJRAH kat bandaq dan kaum PENDATANG terus beli dua pertiga kpg. - itulah cara mereka MENJAHANAMkan kpg-kpg PUSAKA BUMIPUTERA Islam/Melayu. Masa tu, manalah nenek moyang kita nak tahu komplen - apalagi org. miskin dan tak bersekolah akibat diPIJAK si PENJAJAH British/Zionis-KEPARAT!

    Nasib baik tanah nenek moyang kami tu belum diGADAI - walau ada saudara mara yg. TAMAK nak jual!

    Makcik Bambal Belacan.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute