LAMAN WEB KDN PADAM KENYATAAN MEDIA BERKENAAN MOHAMAD SABU SEORANG SYIAH


Beberapa hari yang lepas, kami telah mendedahkan bahawa Laman Web KDN masih memaparkan kenyataan media dan laporan berita mengenai personaliti politik bernama Mohamad Sabu sebagai seorang Syiah.

Namun begitu, selang beberapa hari selepas perkara ini disebarkan, didapati laporan dan kenyataan media di laman web Rasmi KDN berkenaan individu berkenaan telah pun dipadamkan.

Soalan kami, kenapa dipadamkan? Adakah laporan dan kenyataan media rasmi KDN sebelum ini tidak tepat? Jika tidak tepat, mana kenyataan media yang baru bagi menjelaskan fakta yang sebenar?


Hasil semakan kami mendapati bahawa link URL masih wujud namun kenyataan dan laporan media telah dipadamkan.

Rujuk :

http://www.moha.gov.my/index.php/ms/berita-kdn/1232-kdn-sahkan-mohamad-sabu-ada-kaitan-syiah-didapati-pernah-gesa-umat-islam-mencontohi-kepimpinan-islam-berdasarkan-cara-imam-khomeini

http://www.moha.gov.my/index.php/ms/kenyataan-media-kdn/1203-kenyataan-media-ketua-setiausaha-kementerian-dalam-negeri-dato-sri-abdul-rahim-mohamad-radzi-mengenai-penglibatan-tokoh-politik-tempatan-dengan-fahaman-syiah-di-malaysia-pada-12-disember-2013-di-putrajaya

Screen Shot Asal :




Post a Comment

0 Comments