ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Monday, 15 September 2014

INILAH KUALITI PEMIMPIN PELAJAR PRO-M @PMUM1314 #PMIUM



Oleh : AJ

Inilah kualiti pemimpin pelajar di dalam badan Eksekutif Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya. Memalukan!!! Mengaku sebagai badan yang menjaga hal-ehwal kebajikan pelajar, tetapi bila diminta 'memberikan pertolongan', maka kesemua jawapan sekadar melepaskan batuk di tangga.

Kumpulan Pro-M ni memang terkenal dengan sandiwara mereka dalam meraih 'perhatian dan simpati' dari mahasiswa. Ada satu ketika, aku pernah mendengar sandiwara 'calon' mereka diculik. Mastura, pelajar akademi pengajian Islam dilaporkan 'hilang' ketika sedang berkempen.
Poster rekaan 'kengkonon' si perempuan ini diculik

Admin PenaMinang.com pernah bertanyakan perihal kehilangan Mastura ini kepada Majlis Perwakilan Mahasiswa UM pada ketika itu, namun jurucakap MPMUM tidak menjawab pertanyaan penulis sebaliknya mengunggut mahu mengheret penulis ke mahkamah atas dakwaan 'memfitnah'. Penulis menyahut cabaran mereka agar kami diambil tindakan, namun sampai kesudah, sampai kepimpinan telah bertukar ganti, tidak ada sesiapa pun berani menjawab persoalan yang kami bangkitkan.

Jadi kepada mahasiswa baru khususnya, janganlah terpengaruh dengan mereka ini. Mereka ini adalah kelompok bertopengkan nama 'ISLAM' dan 'MAHASISWA' yang menjalankan titah perintah 'tangan-tangan' luar di Lembah Pantai dalam memperbodoh-bodohkan mahasiswa UM. Be Yourself. Ketahui isu. Jangan bertindak melulu!

Jangan diulangi kesilapan senior-senior anda yang telah lalu. BerHIJRAH!!!!

Baca artikel lain disini :

http://www.penaminang.com/2013/11/gelagat-abang-abang-senior-pro-m-yang.html#axzz3DGiQia4u
http://www.penaminang.com/2014/03/betapa-tongongnya-fahmizainol-budak-um.html#axzz3DGiQia4u
http://www.penaminang.com/2014/04/panas-hasil-tarbiah-pro-mahasiswa-um.html#axzz3DGiQia4u
http://www.penaminang.com/2013/11/bila-presiden-persatuan-mahasiswa-islam.html#more

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute