ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Friday, 28 November 2014

[VIDEO] PROVOKASI NEO-KHAWARIJ MUDA DI PWTC PETANG TADI



سَيَخْرُجُ قَوْمٌ فِي آخِرِ الزَّمَانِ أَحْدَاثُ اْلأَسْنَانِ سُفَهَاءُ اْلأَحْلاَمِ يَقُولُونَ مِنْ خَيْرِ قَوْلِ الْبَرِيَّةِ لاَ يُجَاوِزُ إِيمَانُهُمْ حَنَاجِرَهُمْ يَمْرُقُونَ مِنْ الدِّينِ كَمَا يَمْرُقُ السَّهْمُ مِنْ الرَّمِيَّةِ فَأَيْنَمَا لَقِيتُمُوهُمْ فَاقْتُلُوهُمْ فَإِنَّ فِي قَتْلِهِمْ أَجْرًا لِمَنْ قَتَلَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ (رواه البخاري)

"Akan keluar suatu kaum diakhir zaman, ORANG-ORANG MUDA USIANYA, PENDEK AKALNYA, MEREKA BERKATA-KATA DENGAN SEBAIK-BAIK PERKATAAN MANUSIA (al-Qur'an. atau hadis, atau perkataan baik yang bertolak belakang pengertiannya) yang tidak melampaui kerongkongan mereka (tidak masuk ke dalam hati mereka). Mereka keluar dari agama seperti keluarnya anak panah dari busurnya. Maka, di mana saja kamu menjumpai mereka, perangilah, karena di dalam memerangi mereka terdapat pahala di hari Kiamat bagi yang melakukannya." (HR. Bukhari)

Oleh : AJ 

Petang tadi, lepas solat Jumaat aku dengar khabar bahawa ada kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai 'GAMIS' telah berarak dari Masjid Pekeliling untuk merempuh PWTC bagi 'menyerahkan' sendiri suatu memorandum. Namun sayangnya, seperti juga Anwar Ibrahim yang rajin main belakang, pepuak mereka ini juga pun sama main ikut belakang bilamana memorandum diserahkan dibelakang PWTC.

Dalam masa yang sama, aku bila melihat gelagat puak-puak, aku mula terfikir... Dimanakah pemimpin mereka? Apakah tidak ada pemimpin-pemimpin mereka baik dari Wakil Rakyat DUN atau Parlimen yang boleh melaksanakan 'tanggungjawab' tersebut?

Bukankah ADUN dan Ahli Parlimen tugasnya membawa dan membantu menyelesaikan masalah rakyat? Tetapi apa sudah jadi kepada pakatan pembangkang pelik pulak. Penganut-penganut mereka dipaksa menyelesaikan sendiri masalah yang mereka hadapi. Sedangkan adun-adun dan MP-MPnya pula berseronok dan bersejuk-sejuk di banggunan Parlimen.

Lebih menarik, mereka terpaksa gunakan kaum wanita sebagai 'perisai' mereka. Cmonlah... Takkan nak hantar memorandum pun nak kena suruh perempuan jadi perisai? Nampak sangat bacul kat situ.

Dan mengenai GAMIS, mereka ni merupakan kader PAS dalam kampus yang menggunakan nama Mahasiswa dan Islam. Macam mana aku tau? Sebab aku dulu pun bersama mereka.

Apa-apa pun, aku nak ucap syabas dan tahniah kepada pemuda UMNO kerana melayan para pelajar pointer paras hidung ini dengan jayanya. Sayangnya...Hanya pelajar Melayu sahaja yang kelihatan....Yang INDIA dan CINA sibuk memenuhkan perpustakaan.

Baca artikel berkaitan

KHAWARIJ SI ANJING NERAKA

KHAWARIJ ITU PEMIKIRAN BUKAN TUBUH BADAN ATAU PENAMPILAN. 

SIAPAKAH YANG LAYAK MEMBUNUH KHAWARIJ? 

KHAWARIJ DAN KAEDAH MENGATASINYA 

7 comments:

  1. Macam gampang la bebudak mahasewel skrg nie....aku pon penah jugak jadi mahasiswa dulu....mana la ada masa buat benda2 mengarut nih....ceh!

    ReplyDelete
  2. Duit ptptn or biasiswa tak ckup.. anwar dh hulur skit jadilah.. kira mcm part time job ka tu.. kerja mudah ..tp lumayan. Blik belanje awek

    ReplyDelete
  3. Pegi Penang demo dgn LGE lebih baik

    ReplyDelete
  4. Setuju anon 5.05! Awatlah depa ni nak jadi si HIPOKRIT - awat tap pi berdemo kat pejabat si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS gong-eng-SIAL DAPBANGKAI tu?! Habis P. Pinang diGADAI puak PEROMPAK dari PENDATANG RASIS ni dgn. sewenangnya seolah P.Pinang tu bapak depa punya! Yg. aku heran tu mana SPRM - TIDOQkah kat P. Pinang tu?!

    Lihat di http://www.utusan.com.my/berita/nasional/lagi-kampung-melayu-bakal-hilang-1.13022, Lagi kampung Melayu bakal hilang, OLEH MOHD. FIRDAUS ISMAIL PENGARANG@UTUSAN.COM.MY | 14 Oktober 2014:

    PEMANDANGAN sebahagian Kampung Mutiara, Batu Feringgi, Pulau Pinang, yang bakal 'hilang' apabila penduduknya mendakwa akan dihalau tanpa menerima sebarang pampasan. - UTUSAN/ AZMAN ASMAYAT IM

    PULAU PINANG 13 Okt. - Sebuah lagi perkampungan Melayu di negeri ini iaitu Kampung Mutiara, Batu Feringgi di sini, bakal lenyap selepas lebih 200 penduduknya diarahkan mengosongkan kediaman masing-masing.

    Kampung berkenaan yang terletak berhampiran lokasi pelancongan popular di sini wujud sejak 1950-an dan menempatkan kira-kira 48 buah keluarga.

    Hari ini, penduduk kampung itu mengadakan demonstrasi bagi menyuarakan nasib mereka yang diarahkan berpindah tanpa pampasan dan rumah ganti.

    Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP) kampung berkenaan, Ismadi Abu Bakar berkata, masalah mereka bermula pada 2007 apabila tuan tanah yang menetap di Selangor menyerahkan notis pengosongan kepada mereka.

    Menurutnya, keadaan bertambah sukar pada 2012 apabila mereka diarah berpindah dengan notis terakhir diterima kira-kira tiga bulan lalu.

    Tambah beliau, arahan pengosongan itu membabitkan sebanyak 48 buah rumah penduduk yang terletak di lot A dan B manakala penduduk tidak dimaklumkan jenis pembangunan yang dirancang di kawasan tersebut.

    "Sehubungan itu, kami meminta pihak berkuasa campur tangan bagi membantu penduduk di sini yang tersepit. Majoritinya adalah penduduk asal di Batu Feringgi dan ke mana kami hendak berpindah selepas ini," katanya kepada pemberita selepas demonstrasi itu......

    (Teruskan membaca.......)

    Nenek TUA Sambal Petai!

    ReplyDelete
  5. aku pun dulu dalam GAMIS ni gak...
    tapi aku takleh terima kebodohan diorang....

    kita geng bro..tulih artikel bagi mantap lgi
    tau la aku nak pi langgar dari dalam

    ReplyDelete
  6. KUMPULAN BENAK OTAK..
    MUDAH DI LEMBUKAN.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute